Forum

Forum komputerowe

Forum Forum Strona Główna -> Wymiana plików -> "Could not connect to server"!!!!! - Soulseek
Napisz nowy temat  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
"Could not connect to server"!!!!! - Soulseek
PostWysłany: Wto 17:36, 21 Mar 2006
Travis
Strong
Strong

 
Dołączył: 16 Mar 2006
Posty: 360
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań





KILKA UWAG


Could not connect to the server. If you are connected to internet the server may be temporarely down. Please try again later.


Ten denerwujący komunikat pojawia się gdy:


BRAK POŁĄCZENIA Z INTERNETEM

Zabrzmi to głupio...ale czy jesteś połączony z internetem? Sprawdź to w najprostszy sposób - spróbuj przeglądnąć jakieś strony [link widoczny dla zalogowanych] Sprawdź sprzęt i kable. Może twoje ISP ma problemy techniczne lub przeprowadza konserwację sieci ---- > zadzwoń do nich.

NIECZYNNY SERWER

Serwer Soulseeka może być chwilowo nieczynny. W następnym poście jest TEST NA SERWER. Od tego zaczynasz sprawdzanie niemożności połączenia się!

PRZEŁADOWANY SERWER

Soulseek nie zawsze od razu 'zaskakuje'. Jest to kwestia przeładowanego/niestabilnego serwera. Codziennie przecież dołączają tysiące nowych użytkowników. Niewątpliwie użytkownicy ze słabszym łączem (56kb 128kb) będą mieli większe trudności. Czekaj cierpliwie uderzając często przycisk 'Connect'. To może potrwać! Mój rekord oczekiwania na połączenie to godzina! Często pomaga kilkakrotne restartowanie programu. Również sekwencja Connect - Disconnect - Connect jest znakiem przeładowanego serwera.

USZCZUPLONE BANDWIDTH

Twoje bandwidth może być nadwyrężone wskutek ostrej działalności internetowej. Za dużo przeglądałeś stron internetowych, za dużo ściągałeś i masz inne p2p otwarte i aktywnie działające w tle. Niestety w takiej sytuacji albo w ogóle nie możesz się połączyć albo po połączeniu nie jesteś w stanie podjąć żadnych działań. Pozamykaj programy korzystające z internetu, zrestartuj Soulseek a nawet całego kompa.

Inny scenariusz: po krótkim czasie użytkowania Soulseeka zauważasz że zgarnia on całą przepustowość twojego łącza. Nie jesteś w stanie już z nim współpracować ani się połączyć, co więcej strony się nie otwierają, nie możesz się skontaktować z serwerami ftp itp...
Zdarza się to często na windach 9x, w 2000/XP raczej nie. Jeżeli używasz win9x, to możesz zoptymalizować bandwidth edytując odpowiedni wpis w rejestrze:

QUOTE
Start >>> Run (Uruchom) >>> regedit

- Rozwijając kolejne gałęzie drzewka po lewej stronie wyszukaj :
HKEY_LOCAL_MACHINE \System \CurrentControlSet \Services \VxD \MSTCP\
- W oknie po prawej stronie musisz stworzyć nową wartość poprzez prawy klik myszką na puste pole. Nowy wpis nazwij : MaxConnections
- Podwójny klik na utworzonym przez ciebie wpisie i wprowadź nastepującą wartość: 1024
- Zamknij regedit i zrestartuj komputer.

Zamiast manualnego edytowania możesz użyć MaxConnectionsRegistry-Patch
Ściągasz i klikasz w plik co automatycznie doda ten wpis do rejestru.

Edycja rejestru jest niebezpieczna! Jak nie wiesz co robisz nie rób tego! Jeśli zdecydujesz się na ten krok to nie zapomnij zrobić backup-u rejestru!
[/quote]


NIEAKTUALNA WERSJA PROGRAMU

Upewnij się, że masz najnowszą wersję programu
oraz że ściągasz z oficjalnej strony, bo na innych mogą być przestarzałe linki (np. stronka CNET nie zawsze nadąża z uaktualnianiem spisu softu). I proszę cię nie stosuj do ładowania żadnego managera downloadu.
Starsze wersje nie działają - są niekompatybilne. Znakiem że masz nieaktualnego klienta jest komunikat pojawiający się po zeskanowaniu plików:

'Your version of a client is obsolete connect the web and upgrade....'

UWAGA: Komunikat nie zawsze się pojawia
Ale ja mam najnowszego klienta.... Może masz zainstalowane dwie wersje na raz w różnych lokalizacjach na dysku i włączyłeś przez przypadek starą/użyłeś starego skrótu? Mogły się one też jakoś skroslinkować. Całkowicie odinstaluj (patrz poniżej) i zainstaluj ponownie.

BŁĄD INSTALACJI

W szczególnym przypadku instalator mógł się ściągnąć nieprawidłowo. I w związku z tym instalacja mogła przebiec niepomyślnie. Plik exe wypakował się nieprawidłowo - jakiś plik może być uszkodzony/zagubiony. Dokonaj ponownej 'czystej instalacji' (nie zapisuj nowej wersji na starej):
1) Control Panel >>> Add/Remove Programs
2) Sprawdź czy pozostał folder Soulseeka z plikami cfg (zwykle C:\Program Files\Soulseek) i usuń go ręcznie.
3) Start >>> Run >>> Regedit i wyczyść rejestr usuwając następujące klucze:

HKEY_USERS\...string (np S-1-5-21-72...) \Software\Local AppWizard-Generated Applications\SoulSeek
HKEY_USERS\...string (np S-1-5-21-72...) \Software\SoulSeek

Edycja rejestru jest niebezpieczna! Jak nie wiesz co robisz nie rób tego! Jeśli zdecydujesz się na ten krok to nie zapomnij zrobić backup-u rejestru!

PROBLEM Z DYSKIEM

Soulseek nie może się również połączyć gdy twój system/dysk jest w złej kondycji. Uporządkuj co się da. Upewnij się, że nie masz żadnego wirusa lub spyware. To może być problem z dyskiem: brak miejsca, bardzo sfragmentowane i skroslinkowane pliki, błędy dysku. Zrób defragmentację, sprawdź dysk w poszukiwaniu błędów.

NIEKOMPATYBILNOŚĆ Z INNYMI PROGRAMAMI I SYSTEMEM

Inne programy mogą wywoływać konflikt. Jak na razie zanotowano ten przypadek ze screensaverami (zwłaszcza Seti@Home ) oraz z realplayerem (ja osobiście tego nie zauważyłam). Każdy program korzystający z internetu (np p2p, messanger...) jest potencjalnym zagrożeniem dla Soulseeka.
Nie polecam mieć otwarte w tym samym czasie wiele programów.
Soulseek jest czuły na niestabilny system (a np. dobrze czuje się na 2k/XP). Każda nowa instalacja software lub hardware może dokonać takich zmian że Soulseek nie będzie się w stanie połączyć choć przedtem wszystko było OK.


Mogę używać innych p2p ale Soulseek mi nie działa.
Jeżeli jesteś pewien że masz aktualną wersję programu oraz żadna z powyższych możliwości nie wchodzi w grę to problem leży prawdopodobnie w firewallu, proxy, routerze lub portach. Możesz nie mieć kłopotów np z Kazaa, bo jest ona bardzo agresywna. Może łączyć się przez różne porty a nawet ominąć router. Soulseek komunikuje się tylko przez jeden port (2234). Jak jest on zablokowany lub zamknięty to nie połączysz się. Poczytaj o tym w przypiętym temacie 'Porty i Tunelowanie'. Sprawdź też posty poniżej


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 17:38, 21 Mar 2006
Travis
Strong
Strong

 
Dołączył: 16 Mar 2006
Posty: 360
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań





KILKA PYTAŃ:

technogirl:

QUOTE
Jak długo serwer jest offline?[/quote]


Nikt nie zna odpowiedzi. Może być to kilka minut, kilka godzin, kilka dni a hardcorowo kilka miesięcy.

r1.pl:

QUOTE
Od czego zależy jak długo serwer jest offline?[/quote]


Można tylko gdybać, bo czynników jest wiele:

- konserwacja serwera
- szeroko pojęte kłopoty techniczne
- prewencja przeciwko robalom sieciowym
- zbyt duża ilość userów (zwykle rozłączenie się od serwera nie trwa zbyt długo >>> max kilka godzin)
- atak RIAA (pamiętacie incydent z zespołem Sapphirecut kiedy to serwer był down chyba przez miesiąc, jak nie dłużej?????????!!!!!!)

Pipek:

QUOTE
Nawet nie można sprawdzić czy to server bo strona projektu Soulseek się nie otwiera ani na soulu ani na www[/quote]


Właśnie dlatego się nie otwieraja bo serwer może paść całkowicie.

technogirl:

QUOTE
Ale mam jakieś dziwne anomalie. Tzn od 3 userów ładuję ,ale "teoretycznie" są Offline!!![/quote]


To żadna anomalia! To jest konsekwencja tego że ładowanie plików jest bezpośrednio pomiędzy dwoma userami. Serwer tylko znajduje userów i pomaga im się połączyć. Natomiast samo połączenie i ściąganie odbywa się już tylko pomiędzy użytkownikami!

Oni naprawdę nie są offline tylko serwer jest offline i wszystko pokazuje w swoich kolorach (czyli czerwonych). Jeżeli transfer był zaczęty to pomimo przejścia serwera w stan spoczynku przebiega on dalej bez zakłóceń.

QUOTE
Wszystko inne Failed[/quote]


To już klasyka gatunku przy padającym serwerem. Prawy klik i opcja Retry >>> pokaże ci Awaiting User. Wygląda lepiej, brzmi lepiej i ułatwi aktywację download gdy serwer i user będą znowu "online".


Dziwne komunikaty strony testu:

QUOTE
Warning: mysql_connect(): Can't connect to local MySQL server through socket '/var/tmp/mysql.sock' (11) in /home/sites/site93/web/inc/adodb/adodb-mysql.inc.php on line 104

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/sites/site93/web/inc/adodb/adodb-mysql.inc.php:104) in /home/sites/site93/web/inc/include.php on line 21

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/sites/site93/web/inc/adodb/adodb-mysql.inc.php:104) in /home/sites/site93/web/inc/include.php on line 22

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/sites/site93/web/inc/adodb/adodb-mysql.inc.php:104) in /home/sites/site93/web/inc/include.php on line 23

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/sites/site93/web/inc/adodb/adodb-mysql.inc.php:104) in /home/sites/site93/web/inc/include.php on line 24

to jest przy tescie serwera....co to jest ?[/quote]


Jest to oznaka zbyt wielu połączeń. A jest to logiczne bo po disconnekcie wszyscy masowo uruchamiają skrypt testujacy serwer i po prostu jest on przeciążony. Co robić? Czekać!

QUOTE
The status script is br0xed. please hold on while i fix4r[/quote]


QUOTE
Fatal error: Call to a member function on a non-object in /home/sites/site93/web/slskboard/call_status.php on line 47[/quote]


Te errory z kolei znaczą jedno i to samo: skrypt jest chwilowo "popsuty" i trzeba uzbroić się w cierpliwość czekając aż wróci do życia. Wina nie leży po waszej stronie


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 17:39, 21 Mar 2006
Travis
Strong
Strong

 
Dołączył: 16 Mar 2006
Posty: 360
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań





BLOKADA PRZEZ FIREWALL

Sprawdź czy Soulseek 'myśli' czy jest za firewallem; View >>> View Diagnostics Info. W Distribution Manager Info znajdziesz linię, która informuje firewalled = false (brak firewalla) lub firewalled = true (firewall). UWAGA: Nie zawsze ta odpowiedż oddaje stan faktyczny!


PROGRAMY - FIREWALLE

Mogą cię blokować źle skonfigurowane firewalle (Zone Alarm, Sygate, Norton Personal Firewall, PC-Cillin itd.)

Sprawdź dokładnie ustawienia takiego firewalla. Soulseek musi mieć pozwolenie na dostęp do internetu i pełnienie roli jako serwer. Np. gdy masz Zone Alarm i pierwszy raz uruchamiasz Soulseeka pojawi się okno z pytaniem czy chcesz by program łączył się z internetem oraz 'Act as a Serwer'. Oba zaznacz na tak. Możesz to później sprawdzić w Program Control. Powinien tam się znaleźć Soulseek. Obok w ustawieniach Access i Server muszą być zaznaczone zielone ptaszki. Podobnie ustawienia Privacy muszą być odznaczone. Zaznacz też Medium Internet Security zamiast High.

Jeżeli problem ciągle istnieje to wyłącz firewalla kompletnie i uruchom Soulseek. Gdy się połączy, spróbuj zrestartować firewalla ponownie by sprawdzić czy Soulseek nadal działa. Jeżeli Soulseek działa przy wyłączonym firewallu, ale jego włączenie powoduje zaburzenie pracy Soulseeka to oznacza to tylko jedno. Twój firewall jest źle skonfigurowany. Konfiguruj do skutku.

Zainstalowałem nowszą wersję Soulseeka i mam problem.
Objawy: Wszystko było okej, ale po zainstalowaniu nowszej wersji Soulseeka nie możesz się połączyć, a nawet jak się połączysz to nie możesz nic ściągać (ani plików ani list plików)
Większość programów firewalli ma opcję checksum verification, co oznacza, że za każdym razem gdy startuje aplikacja z dozwolonym wejściem do internetu, firewall sprawdza czy nie nastąpiły jakieś zmiany. Np. jeśli jakiś trojan 'złowił' slsk.exe i się pod niego podstawił zachowując tą samą nazwę, firewall może wykryć fałszywy program i zabronić mu dostępu.
Gdy zrobisz update - czyli zainstalujesz nowszą wersję programu, firewall może ci nie dawać dostępu, bo nastąpiła zmiana w 'checksum verification'. Zrekonfiguruj firewalla. lub go odinstaluj i zainstaluj ponownie.

UWAGA: Przestarzała wersja Nortona (nawet tylko o jedną w dół) może być przyczyną kłopotów z połączeniem! Objawy: możesz się łączyć z Soulseekiem, ale 'wysiada' on na akcjach dużego formatu (seach, scanning shared folders), pracuje dużo wolniej a większość transferów jest 'failed'. Czasem kończy się to nawet niebieskim ekranem z komunikatem o błędzie typu vxd. Odinstaluj starszą wersję (np. Norton 2002) i podmień z nowszą (2003) lub w ogóle wymień na coś inego.



FIREWALL WBUDOWANY W Windows XP/Windows Server 2003

Nie zapominajcie, że macie firewalla zintegrowanego z systemem! Tak w ogóle to polecam ten firewall obezwładnić i zainstalować sobie jakiś poszerzony sofcik pełniący te funkcje.

By wyłączyć firewalla przejdź do:

Control Panel (Panel sterowania) >>> Network Connections (Połączenia sieciowe) >>> [Dial-up/LAN/High-Speed Internet connection] >>> Properties (Właściwości) >>> Advanced (Zaawansowane)

I odznacz Protect My Computer... (Chroń mój komputer i moją sieć.....).


Jeśli jednak decydujesz się na włączenie tego firewalla to Soulseek będzie potrzebował ręcznego przekierowania portu by pracować poprawnie. Ten firewall pracuje na podobieństwo domowego routera, tzn. blokuje przychodzący trafik poprzez port. A więc by manualnie przekierować port:

- Wciśnij przycisk Settings (Ustawienia). Jeżeli jest on zdeaktywowany lub w ogóle go nie ma to ICF nie jest zaktywowane dla tego połączenia i nie musisz otwierać żadnego portu.


- Kliknij Add (Dodaj) by otworzyć nowy port. W polu Description (Opis) wpisz jakąś przyjazną nazwę np Soulseek. W polu Name/adres IP wpisz localhost lub 127.0.0.1. Możesz podać też wewnętrzne IP twojego kompa, ale w większości przypadków wpisujesz 127.0.0.1.
- W polu portów dla outgoing i incoming wpisz ten sam numer czyli np. 2234. Kliknij TCP a potem OK.


Możesz w ten sposób otworzyć porty dla innych programów, po prostu powtarzając te czynności.

FIREWALL NAŁOŻONY PRZEZ TWOJEGO PROVIDERA

No to teraz zaczyna się jazda. Jeżeli jesteś pewien, że nie masz żadnego firewalla to zrób sobie mimo wszystko test na to czy port Soulseeka jest otwarty czy zamknięty. Jeśli wyniki wskażą na blokadę portu sprawa się komplikuje. Zadzwoń do swojego ISP, może ci udzielą info, że przegiąłeś pałę ze ściąganiem itd..itp.. No i chyba nie będą chcieli ci go otworzyć. W takiej sytuacji możesz spróbować Tunelowania.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 17:40, 21 Mar 2006
Travis
Strong
Strong

 
Dołączył: 16 Mar 2006
Posty: 360
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań





PROXY

Wreszcie sytuacja z proxy. Oficjalne dane z FAQ Soulseeka informują, że niestety nie jest to obsługiwane. Niemniej jest możliwe zastartowanie Soulseeka. Jeżeli jesteś połączony przez serwer proxy to spróbuj połączyć się bezpośrednio (nie jest to możliwe jeżeli jesteś w jakimś LANie akademickim itd...). W ostateczności zostaje ci tunelowanie. Patrz na ostatniego posta.

Wingate - W client applet wybierasz zakładkę 'applications', w której są wyszczególnione programy łączące się z netem. Wyszukaj slsk, podwójne kliknięcie i odznaczasz mixed acces. Gdy ta opcja jest zaznaczona rwój Soulseek będzie zablokowany. Jak to nie pomoże to może będziesz musiał zrobić dodatkowo tunelowanie. (all rights reserved by gregua):


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 17:41, 21 Mar 2006
Travis
Strong
Strong

 
Dołączył: 16 Mar 2006
Posty: 360
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań





BŁĘDNA KONFIGURACJA ROUTERA

Jeżeli masz router (software lub hardware) to może on być źle skonfigurowany. Upewnij się, że port Soulseeka (2234 lub każdy inny na którym jest ustawiony) jest udostępniony dla właściwego komputera czyli dla tego na którym masz zainstalowany program. Sprawdź czy port ten jest otwarty >>> TU. Odpowiedzią powinno być open. Inne wyniki: filtered/closed są niepomyślne.
Nawet jeśli przedtem nie było kłopotów sprawdź to jeszcze raz. Większość routerów używa DHCP (Dynamic Host Configuration Protocol), co oznacza, że LAN IP kompa na którym jest Soulseek może ulegać zmianie.


KONFIGURACJA ROUTERA

Router konfigurujemy przez www!

1. Uzyskaj adres IP kompa na którym jest Soulseek:
- Windows 9x/Me:
Start >>> Run (Uruchom) >>> Command a potem w linii komend wpisujesz winipcfg, kliknij OK.

- Windows NT/2k/XP/2k3:
Start >>> Run (Uruchom) >>> cmd a potem w linii komend wpisujesz ipconfig ENTER.

UWAGA: nie pomyl sobie adresu bramy (gateway) z adresem IP. Są one bardzo podobne do siebie. Wiele osób popełnia ten podstawowy błąd.

2. Otwórz swój browser.
- Wpisz w pasku adresów tym razem adres bramy (gateway) ENTER
- Być może zostaniesz poproszony o username/password. Spróbuj następujących wariantów: 'admin' jako username i pole password puste lub 'admin' jako hasło i pole username puste lub w obu polach wpisz 'admin'. Gdy i to nie pomoże spróbuj zgadywać dalej lub sprawdź swój router manualnie.

3. Znajdź pole w którym wpisuje się numery portów. W zależności od typu routera jaki posiadasz będzie ono oznaczone jako ports lub forwarding lub advanced lub virtual server. Wprowadź numer portu Soulseeka (2234 lub każdy inny na którym jest obecnie ustawiony) zarówno w polu startowym jak i końcowym. Równocześnie gdzieś powinieneś wpisać swój adres IP - powinno być puste pole do wpisu lub rozwijalna lista. Wybierz ten uzyskany z winifcfg/ipconfig. Czasem będziesz musiał postawić ptaszka lub coś podobnego by uaktywnić pole w którym chcesz coś wpisać. Jeżeli tak masz to zrób to.

4. Niektóre routery potrzebują resetu po rekonfiguracji. Jeżeli masz dalej problem po prostu go zresetuj.

5. Przetestuj ponownie czy port jest prawidłowo ustawiony we wspomnianym teście. Jeżeli dalej otrzymujesz odpowiedzi filtered lub closed, to albo masz źle ustawioną konfigurację (konfiguruj router do skutku), albo blokada jest innej natury (program-firewall cię blokuje lub twój provider internetowy zamknął ci port)


Każdy router jest troszkę inny. Więc nie bądź zdziwiony jeśli to co napisałam nie zgadza się z tym co masz. Po prostu szukaj analogii. W razie kłopotów wyślij na forum typ routera z opcjami, które posiada. Może będę mógł ci pomóc.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 17:43, 21 Mar 2006
Travis
Strong
Strong

 
Dołączył: 16 Mar 2006
Posty: 360
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań





PROBLEM Z DNS (Domain Name System)

Test serwera wykrył że serwer działa ale ty nie możesz się połączyć ze stroną [link widoczny dla zalogowanych] (w twoim Internet Explorer wyświetla się 'Page not Found' lub 'Page cannot be displayed') a przy próbie połączenia z Soulseekiem pojawia się komunikat:

'Could not resolve server address. If your internet connection is up, might be a temporary problem with your name resolution service. Please try again later'

Krótkie wyjaśnienie dla początkujących:
'Name resolution' to proces który twój komputer przechodzi gdy odkrywa gdzie nazwa domeny jest aktualnie zlokalizowana. Co to oznacza? Komunikacja w sieci jest adresowana za pomocą numerów IP,które skojarzono z nazwami (domeny). Aktualnym adresem Soulseeka jest 38.115.131.131 i przypisano mu nazwę 'slsknet.org'. DNS gromadzi wszystkie informacje tego typu a plik host to mini DNS zlokalizowany na twoim PC. Kiedy mówisz do komputera 'skontaktuj się z slsknet.org' (a dzieje się to za każdym razem gdy otwierasz Soulseeka) to on pyta DNS gdzie slsk.org jest. Czyli szuka przypisanego mu numeru. Pierwszym miejscem które sprawdza jest plik hosts. Jeśli nie znajdzie wejścia tam, szuka innych źródeł.
Gdy otrzymujesz komunikat 'Could resolve server address' oznacza to, że twój DNS nie może skojarzyć odpowiedniej nazwy (slsknet.org) z odpowiednim numerem (38.115.131.131). Musisz dodać prawidłowy adres Soulseeka w twoim pliku hosts, by twój komputer mógł odnaleźć serwer.
Wyślij komendę ping i stosownie do otrzymanych wyników dokonaj edycji pliku hosts:


TEST KOMENDĄ PING

1) Uruchom DOS prompt:
Start >>> Run (Uruchom) >>> Cmd dla 2K/XP
Start >>> Run (Uruchom) >>> Command dla 98/ME
2) Wpisz ping server.slsknet.org Enter
3) Wpisz ping 38.115.131.131 Enter


Lub też błąd dający odpowiedzi w stylu 'unknown host' lub 'cannot resolve host name'.


EDYCJA PLIKU HOSTS

EDYTUJ PLIK HOST GDY WYSTĄPI BŁĄD KOMENDY PING DLA PUNKTU 2) [unknown host] I SUKCES DLA PUNKTU 3) [sent = 4 received = 4 lost = 0]. Nie jest to metoda uniwersalna i nawet jeśli zadziała to powinno się ją stosować tylko w przypadku problemów. Wszystko co wprowadzisz do pliku hosts przestanie działać jeśli Soulseek ulegnie zmianie (np pojawi się nowa wersja oparta na innym serwerze).

Znajdź plik hosts (bez rozszerzenia). Nie pomyl go z plikiem Imhost. Pliki hosts są zwykle zlokalizowane na twoim dysku pod:
- Windows XP C:\WINDOWS\system32\drivers\etc
- Windows 2k C:\WINNT\system32\drivers\etc
- Windows 9x C:\WINDOWS


Plik ma być w folderze systemowym! Plik w innym katalogu zostanie zignorowany. Oczywiście należy uwzględnić stosowne dyski i katalogi gdzie jest zainstalowany Windows.

Otwórz plik w Notepadzie (Notatniku) (metoda otworzenia zależy od wersji Windows której używasz). Zwykle jak klikniesz na plik pojawi się okno że Windows nie może otworzyć tego pliku. Zależnie od wersji Windowsa będziesz mógł np. dać opcję "sam wybiorę program do otwarcia". Pojawi się lista programów z której wybierasz Notatnik.
Można też kliknąć prawym na plik i dać opcję Open with (Otwórz za pomocą...)

Zmodyfikuj plik. Zobaczysz mnóstwo lini, z których większość zaczyna się od znaku # (jest to komentarz). Na samym dole zobaczysz prawdopodobnie linię '127.0.0.1'.

Dodaj pod spodem stosowne adresy Soulseeka (te które są zaznaczone na czerwono). Czyli ma to wyglądać następująco:

Cytat:

# Copyright © 1993-1999 Microsoft Corp.
#
# This is a sample HOSTS file used by Microsoft TCP/IP for Windows.
#
# This file contains the mappings of IP addresses to host names. Each
# entry should be kept on an individual line. The IP address should
# be placed in the first column followed by the corresponding host name.
# The IP address and the host name should be separated by at least one
# space.
#
# Additionally, comments (such as these) may be inserted on individual
# lines or following the machine name denoted by a '#' symbol.
#
# For example:
#
# 102.54.94.97 rhino.acme.com # source server
# 38.25.63.10 x.acme.com # x client host

127.0.0.1 localhost
38.115.131.131 sk2.slsknet.org
38.115.131.131 [link widoczny dla zalogowanych]
38.115.131.131 mail.slsknet.org
38.115.131.131 server.slsknet.org




Cytat:

UWAGA: Plik hosts może też wyglądać inaczej w środku. Może mieć mniej tekstu, może nie mieć znaczków #, może mieć inne wpisy, a może też być całkowicie pusty.



Zasejwuj: opcja File >>> Save.

Jeśli Soulseek był otwarty zamknij go (i poczekaj przynajmniej 30 sekund) przed ponownym zrestartowaniem go.

Jeśli nie dało to rezultatu to ponów komendę ping. Czy otrzymujesz te same wyniki jak poprzednio? Jeśli tak to powtórz wszystkie kroki od początku. Patrz też poniżej i w nastepnym poscie.


RATUNKU! NIE MAM PLIKU HOSTS!!

Wyszukajcie kopie pliku hosts:
Jeśli brak pliku to znajdź plik hosts.sam lub hosts.bak. Są one w zasadzie bezużyteczne (sam oznacza 'sample' czyli 'próbkę', a 'bak' oznacza kopię zapasową). Skopiuj jeden z nich i usuń rozszerzenie. I robisz edycję jak podane wyżej.

Jeżeli mimo wszystko edycja oryginalnego pliku hosts lub jego kopii zapasowej nie pomaga to:

Tworzycie nowy plik hosts:
- otwieracie Notatnik i tworzycie nowy plik
- w środku wklejacie te oto linijki
QUOTE
127.0.0.1 localhost
38.115.131.131 sk2.slsknet.org
38.115.131.131 [link widoczny dla zalogowanych]
38.115.131.131 mail.slsknet.org
38.115.131.131 server.slsknet.org

- sejwujecie jako hosts.txt
- potem kasujecie wasz oryginalny plik hosts z dysku bądź zmieniacie nazwę na hosts.old
- zmieniacie nazwę waszego pliczku hosts.txt na hosts (prawy klik opcja Rename [Zmień Nazwę] i kasujecie 4 ostatnie znaczki). System się zapyta (a może i nie) "czy na pewno chcesz to zrobić w przeciwnym przypadku plik może stać się bezużyteczny...." bla bla bla... Oczywiście to potwierdzacie
- plik ma być w folderze systemowym Windowsa inaczej zostanie zignorowany!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 17:45, 21 Mar 2006
Travis
Strong
Strong

 
Dołączył: 16 Mar 2006
Posty: 360
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań





NIEPRAWIDŁOWA KONFIGURACJA TCP/IP


SPRAWDŹ CZY MASZ POPRAWNĄ KONFIGURACJĘ

Jeśli ciągle nie możesz się połączyć a komenda ping zwraca inną kombinację odpowiedzi np 'requested timeout' to prawdopodobnie twój problem nie jest związany z DNS. By się co do tego upewnić dokonaj ponownej edycji pliku hosts. Tym razam wprowadź do niego swój adres ip oraz nazwę fałszywej domeny:

Cytat:

1) Uruchom DOS prompt:
Start >>> Run (Uruchom) >>> Cmd dla 2K/XP
Start >>> Run (Uruchom) >>> Command dla 98/ME
2) Wpisz:
dla win 2K/XP ipconfig /all ENTER
dla win 9x/ME winipcfg /all ENTER
by uzyskać swoje ip (xx.xx.xx.xx)
3) W pliku hosts wpisz xx.xx.xx.xx tojestnieprawdziwadomena.com
2) I pinguj:
ping xx.xx.xx.xx
ping tojestnieprawdziwadomena.com


Jeśli w którymś przypadku uzyskasz błąd to może to oznaczać, że twoje IP jest zablokowane np. przez firewall. Skontaktuj się z twoim providerem internetowym, bo on może być odpowiedzialny za tą blokadę.
Jeśli obie odpowiedzi dają wynik '4sent 4 received 0 lost' to napewno nie jest to problem z twoim DNS, bo twoje IP działa, a hosta są czytane prawidłowo.


ODŚWIEŻ SWOJĄ KONFIGURACJĘ PROTOKOŁU INTERNETOWEGO (TCP/IP)

Często pomaga również całkowita rekonfiguracja ustawień pod Windowsem. Jeśli twój komputer ma DHCP enabled i używa serwera DHCP do uzyskania konfiguracji to odśwież te ustawienia za pomocą:

Komendy release lub renew:
Komenda renew powoduje, że wszelkie network adapters, które używają DHCP (z wyjątkiem tych skonfigurowanych manualnie) próbują skontaktować się z serwerem DHCP by odświeżyć ich istniejącą konfigurację lub uzyskać nową. Komenda release natychmiastowo odświeża obecną konfigurację DHCP.

Cytat:

1) Uruchom DOS prompt:
Start >>> Run (Uruchom) >>> Cmd dla 2K/XP
Start >>> Run (Uruchom) >>> Command dla 98/ME
2) Wpisz:
dla win 2K/XP ipconfig /release lub ipconfig /renew ENTER
dla win 9x/ME winipcfg /release lub winipcfg /renew ENTER
3) Po pomyślnym uaktualnieniu ustawień spróbuj połączyć się z Soulseekiem




Windows XP Pro ma też opcję auto-reperacji protokołu TCP/IP.

Control Panel (Panel sterowania) >>> Network Connections (Połączenia sieciowe)

Po kliknięciu na ikonę twojego połączenia sieciowego [Dial-up/LAN/High-Speed Internet connection....] pojawi się okno w którym wybierz zakładkę Support i opcję Repair. Jeżeli proces ten się nie powiedzie to może twoje ISP ma kłopoty lub cię blokuje.

Przełączenie się z DHCP do statycznego DNS i z powrotem

Control Panel (Panel sterowania) >>> Network Connections (Połączenia sieciowe)

Kliknij prawym na nazwę twojego połączenia sieciowego [Dial-up/LAN/High-Speed Internet connection....] i pobierz Properties (Właściwości). W okienku kliknij na Internet Protocol (TCP/IP) i ponownie pobierz Properties (Właściwości). Zobaczysz coś podobnego:


Zmień sposób uzyskania IP. Z dynamicznego/statycznego zmień na opcję przeciwną (na podstawie info z ipconfig/winipcfg).
Porób coś w internecie (ale nie w Soulseeku) na nowych ustawieniach. Potem zresetuj ustawieniach do poprzednich. I spróbuj się połączyć z Soulseekiem


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 17:46, 21 Mar 2006
Travis
Strong
Strong

 
Dołączył: 16 Mar 2006
Posty: 360
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań





Sesja przez telnet

Telnet to "remote login protocol" używany do logowania się do kompów w necie. On przetestuje czy serwer Soula komunikuje się z wami! To tylko test!

Proszę otworzyć Command Prompt:

Start >>> Programs >>> Accessories (Akcesoria Systemowe) >>> Command Prompt (Wiersz polecenia czy jakoś tak...) i wpisać:

telnet 38.115.131.131 2240 i klikacie ENTER


Pojawi się przez moment Connecting to 38.115.131.131............

Ekran zmieni się całkowicie w czarny i będzie migał tylko kursor.


Wpisujecie tam cokolwiek np "olewam brak połączenia". To się oczywiście NIE pojawi w postaci żadnych liter tylko jako poziomy przesuwający się kursor:


Jak się pojawi komunikat "Could not open connection to the host, on port 2240: Connect failed" (oj tego skrina mi było ciężko zrobić! zablokowałam specjalnie port żeby otrzymać pokazowy error!):


co oznacza że port 2240 jest przyblokowany albo serwer NIE odpowiedział....no i dupa zbita...


Komenda traceroute

Traceroute to narzędzie diagnostyczne do śledzenia drogi pakietów IP z waszego kompa do docelowego hosta Soula.

Proszę otworzyć Command Prompt:
Start >>> Programs >>> Accessories (Akcesoria Systemowe) >>> Command Prompt (Wiersz polecenia czy jakoś tak...) i wpisać:

tracert 38.115.131.131 i kliknąć ENTER
Powinno się pokazać okno z wynikami pokazujące całą drogę routowania IP:


Jeżeli zobaczysz "38.115.131.131" i "trace complete" to wszystko gra i to nie problem routingu....Soulseek powinien się więc łączyć.
Jeżeli pokaże się na którymś z etapów:
- host unreachable
- unknown host
- * * * Request time out
to niestety nie brzmi to dobrze! I NIE dotyczy to serwera Soula.....


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 17:47, 21 Mar 2006
Travis
Strong
Strong

 
Dołączył: 16 Mar 2006
Posty: 360
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań





AUTO-DISCONNECT

OBJAWY:

Program śmigał jak należy aż nagle sam z siebie się rozłączył od serwera. Przy czym połączenie z użytkownikami utrzymuje się ale tylko na czas ściągania jednego pliku.
Aktywny transfer po rozłączeniu od serwera nie jest niczym dziwnym. Przecież jedyna rola serwera w tym względzie to połączyć cię i wyszukać dla ciebie userów by z kolei pomóc wam nawiązać "współpracę". Transfer leci już nie przez serwer tylko p2p = person-to-person. Jeżeli otrzymasz auto-disconnecta ale transfery były rozpoczęte jeszcze w okresie Connecta to lecą dalej. Niestety tylko transfer zaczęty przed disconnectem jest aktywny (i tylko 1 wg zasady Soula 1 plik od 1 osoby w tym samym czasie) i po jego ukończeniu reszta plików się nie zacznie ściągać.

Bo wg serwera ani ty ani ten user nie jesteście do siebie połączeni (choć to gówno prawda bo WY jesteście ze sobą połaczeni tym lecącym pliczkiem tylko 1 z was lub oboje jesteście odłączeni od serwera). Więc pokazuje was sobie wzajemnie jako Awaiting. Dlatego pozostałe pliki nie mogą dostać kopa aktywacji.

TYPY AUTO-DISCONNECTA:

Generalnie Disconnect ma 2 postacie:

1) Serwer jest online ale odrzucił twoje połączenie:

Serwer na okrągło obraca i jest zapchany na maxa. W "godzinach szczytu" w pewnym momencie nie wytrzymuje i bierze głębszy oddech co się upostaciowuje jako eliminacja "natrętów". "Natręci" to nadwyżka userów. Jak serwer decyduje kto jest natrętem??? Na pierwszy ogień idą ci którzy mają słabsze połączenie. Słabsze oznacza:

kiepskie łącze: prócz najwyraźniejszych syfów SDI i dial-up mam tu na uwadze faktyczną wyporność waszych łączy oraz filtrację portów i connectów przez waszych providerów/adminów

odległa lokalizacja: Poland to właśnie zadupie które jest oddzielone całym oceanem

słabe połączenie: Poland - USA to niestety długa droga routingu pakietów waszych IP. Jest to connect wieloetapowy i wasze pakiety dolatują później niż innych cwaniaków, którzy niekoniecznie mieszkają w USA ale mają odjazdowe łącza T3 itd..........

zużyte bandwidth: Twoja przepustowość łącza została nadwyrężona czy to na skutek intensywnego browsingu w necie czy to obracania Soulem....
I tu cienka sprawa bo teoretycznie należałoby założyć brak innej działalności internetowej i ostre ograniczenia MAX U/L w Soulu by zapobiec choć trochę zbyt szybkiemu wyciskowi twojego łącza.

100 innych powodów świrunków na łączach..........

Auto-Disconnect jest zły dla was ale dobry dla serwera. On się po prostu w ten sposób chroni przed zagładą. Przy czym uwaga!: disconnect jest nadawany przypadkowo i nie można tu mówić o celowych działaniach.

2) Serwer rzeczywiście przechodzi na offlina:

W związku z tym co powiedziałam powyżej, natłok userów chcących się do niego podczepić kładzie serwer na łopatki i go destabilizuje. Serwer się chwieje i wkracza w cykl: online - offline - online - offline....On tak może bez końca...
Generalnie to powodów serwera na okresowym offlinie jest mnogo a mnogo i my się już nie dowiemy gdzie leży przyczyna. Ja gdybać mogę bez końca co i tak wam nie pomoże.

JAK SIĘ POŁĄCZYĆ Z POWROTEM?

Auto-Disconnect to choroba na którą specjalnie nie ma lekarstwa. To częściowo zależy od typu disconnecta, który masz. A sprawdzasz to w teście na serwer (proszę do tego celu NIE używać zakładki Web w Soulu...).

Failed: nic nie poradzisz i musisz czekać ale.....trzymając oko na tym kiedy przemieni się ten stan w success bo niestety nie zawsze po powrocie serwera do życia obdarzy cię on natychmiastowym połączeniem. Raz "przespałam" moment przejścia serwera na online i miałam wszystko na czerwono w oknach transferów i listy kumpli choć już od godziny mogłabym się połączyć......Gdybym tylko wysłała komendę Connect w odpowiednim czasie....... Wniosek: wysyłać Connect pomimo failed bo mimo wszystko te "życzenia connecta" mogą dotrzeć choć z opóźnieniem do serwera..
Success: niestety czeka cię wielokrotne uderzanie rączką w przycisk Connect lub restarty Soula.

Czy Soulseek sam się automatycznie załącza po rozłączeniu?
Teoretycznie tak. Praktycznie to loteria. Nigdy nie należy liczyć na to że sam to zrobi. NIGDY.
Niezależnie od tego czy jest failed, które zmieniło się później w success czy też cały czas było success jest problem z rekonstrukcją połączenia po auto-disconnekcie. Chodzi tu o kolejkę z prośbą o połączenie, która tworzy się natychmiastowo po disconnekcie. Cała "nadwyżka" userów żebrze o wpuszczenie do raju mp3.........No i serwer jednym daje Connecta a innych zmusza do zostania na Disconnekcie aż nadejdzie ich pora. Brzmi absurdalnie lecz niestety taka jest logika dopychania się do serwera............

Trzeba pomóc to połączenie odbudować czy to na zasadzie wciskania do usranej śmierci przycisku Connect czy to poprzez wielokrotny restart Soula......Musisz Soulowi dać kopa bo inaczej może na zawsze zostać na końcu kolejki jako czerwony pomimo istniejących możliwości połączenia!
Wiem co mówię! Już tak ze 4 razy "przespałam" moment Connecta. A wystarczyło tylko chwilkę poklikać na Connect......Trza być czujnym!


Auto-Disconnect produkuje tzw. Świat Limbo (patrz niżej).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 17:49, 21 Mar 2006
Travis
Strong
Strong

 
Dołączył: 16 Mar 2006
Posty: 360
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań





W 'ŚWIECIE LIMBO' = PÓŁPOŁĄCZENIE

Limbolandem nazwano stan niepełnego połączenia się z serwerem Soulseeka. Jesteś zhibernowany w połowie drogi:

Cytat:

Disconnected <-------- > TY < --------> Connected



OBJAWY:

Notorycznie cię rozłącza zwłaszcza gdy podejmujesz akcje większego formatu (search, próba nawiązania chatu). Po osiągnięciu pewnej stabilności twoja ikona połączenia jest zielona czyli wskazuje że jesteś połączony. Natomiast wszyscy inni znają się być offline . Jeżeli masz siebie samego na swojej liście zauważysz, że jako jedyny masz ikonę niebieską . Poszukiwania zwracają 0 wyników nawet dla popularnych nazw, a 'Wishlist' wogóle nie działa. Przyłączając się do Chat Rooms zauważasz, że są one puste. Nikogo w nich nie ma, nikt nie widzi ciebie ani tego co piszesz. Natomiast o dziwo inni mogą od ciebie ściągać . Gdy ty próbujesz ściągać od nich pokazuje się 'Awaiting User' , choć masz już pewność, że są oni 'online' (możesz przeglądać ich pliki!!). Fenomen tego transferu jest łatwo wytłumaczalny jako że serwer odgrywa tylko rolę pośrednika przy nawiązywaniu połączenia między tobą a drugą osobą. Transfer plików odbywa się bez udziału serwera (czyli p2p).

FAZY LIMBO:

Podstawową prawdą jest to że Limbo to oszustwo! Będąc w połowie drogi między connect a disconnect wszystko widzisz również w połowie prawidłowo. Kolor niebieski ptaka niczego tak naprawdę nie gwarantuje. Możesz być niebieski i równocześnie być dopiero na początku swojej drogi połączenia czego oczywiście ptak ci już nie pokaże, bo jemu się wydaje że już fruwa........
Np. mając jako jedyny niebieską ikonę wydaje ci się że się łączysz pierwszy. Nie jesteś pierwszy......wręcz przeciwnie to może oznaczać że jesteś ostatni......

Chodzi tu o wzajemną "widzialność" userów w necie. To że oni zgłaszają się na twojej liście później to wcale a wcale nie znaczy że ty się łączysz pierwszy! Ci goście na liście choć czerwoni mogą być na online tylko że do twojego Soula jeszcze nie dociera ten fakt! Twoim kumplom z listy pokazuje coś zupełnie przeciwnego! I im się też wydaje że łączą się pierwsi! Tylko tobie się pokazuje że oni są czerwoni, im prawdopodobnie pokazuje się że ty jesteś czerwony choć niby jesteś niebieski!

Twój Soulseek kłamie, choć wydaje mu się że mówi prawdę. A kłamie bo jest półpołączony z serwerem i dostaje od niego niepełne dane. Te dane się sączą po kawałeczku:


PRZYCZYNY:

słabe łącze + przepełniony serwer

- niestabilny/przeładowany serwer. Dotyka to przedewszystkim osoby z wolnym połączeniem (56kb 128kb). Do Limbo przechodzi się właśnie m.in po padzie serwera.
- zbyt szybki restart programu po uprzednim zamknięciu go
- problemy z 'zawieszaniem się' prowadzące zwykle do uszkodzenia plików cfg.
- dziwaczna praca twojego łącza (niewydalanie protokołu TCP/IP, nadużyte bandwidth, "kombinacje admina"), zablokowany port.....

ROZWIĄZANIE?

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to jak się wyprowadzić z tego stanu. Często jest to po prostu niemożliwe i niezależne od was.
Na Świat Limbo wyprodukowany słabym łączem, które nie mieli connecta jak trzeba nie ma raczej sposobu. Zawsze będziesz półpołączony bo twoje biedne dziadoskie łącze nie stanie na wysokości zadania. Jedyne co możesz zrobić to:

Czekać cierpliwie uderzając wielokrotnie przycisk Connect lub sekwencję przycisków Connect -Disconnect - Connect. Restartować Soulseeka i ograniczyć inną działalność internetową maksymalnie.

Skasować pliki cfg z folderu Soulseeka (po uprzednim zrobieniu backup'u). Jeżeli po restarcie programu wszystko działa, kopiuj po kolei backupy plików cfg by zobaczyć który z nich jest uszkodzony i ten usuń.

Jeżeli po skasowaniu plików wszystko jest okej ale tylko przez 3 minuty i np. po próbie ściągnięcia jakiś plików lub innej akcji znowu przechodzisz do świata Limbo to oznacza to że coś regularnie uszkadza twoje pliki cfg. Może być wiele przyczyn czegoś takiego, ale jedną z nich możesz wyeliminować natychmiast. Zdefragmentuj swój dysk!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 17:52, 21 Mar 2006
Travis
Strong
Strong

 
Dołączył: 16 Mar 2006
Posty: 360
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań





BANOWANIE PRZEZ SERWER WASZYCH IP

Cytat:

Pojawił się w Soulseeku niebezpieczny skrypt spamujący chatroomy jak i PM. To wpłynęlo nie tylko na chatroomy ale i obciązyło serwer, któremu wydawało się że jest więcej połączeń niż w rzeczywistości. Została więc wprowadzona pozornie niewinna procedura banowania od serwera za więcej niż 5 połączeń na to samo IP!



Niestety ten proceder jest bardzo aktywny i ciągle dotyka niewinnych userów.

Objawy:
Cytat:

Nie możesz się połączyć a towarzyszą temu takie elementy:

1. Przy próbie uruchomienia Soulseeka natychmiastowo wyskakuje komunikat "Could not connect ..."
2. Test na serwer zawiadamia "success" czyli serwer jak najbardziej działa.
3. Testy za pomocą komend ping i tracert są pomyślne co wskazuje na możliwość połączenia się.





Przyczyny:

Cytat:

1. Częsta zmiana nicków

2. Bug opcji "Message All Downloading Users" - Jeśli ściąga od ciebie bardzo dużo osób i do wszystkich wyślesz w tym samym czasie wiadomość serwer interpretuje to jako atak i obdarza BANem.

3. Floodowanie w chatroomach.

4. IP wewnętrzne - Wszyscy z twojej sieci mają swoje IP wewnętrzne ale wychodzą na świat internetowy pod tym samym numerem zewnętrznym maszynki NATującej. I to jedno IP łączy się do serwera Soula. BAN jest za więcej niż 5 połączeń na to samo IP. Załóżmy, że jest 5 gości w twojej sieci - wszyscy mają 5 różnych IP wewnętrznych ale w necie ich widać tylko pod jednym IP zewnętrznym. Jeśli 5 razy 5 gości z twojej sieci połączy się do serwera (a wiadomo, że dzieje się to na 1 i tym samym IP) to serwer uznaje to za spam nicków i ty jako koleś nr 6 jesteś banowany.


Również dotyczy to sytuacji gdy kilka osób na raz próbuje się połączyć do serwera. Jest kilka IP wewnętrznych ale tylko jeden IP zewnętrzny który łączy te osoby do Soula...... Nadmiar połączeń jest interpretowany jako atak-spam.




Rozwiązanie:

Cytat:

1. Czekać aż serwer sam cię odbanuje.

Lista zbanowanych jest anulowana automatycznie w momencie gdy serwer padnie lub będzie się resetował. Kiedy resetuje się serwer???? Nie wiadomo. Jest to totalnie zmienne i nie można tego przewidzieć a więc na odbanowanie przez serwer można czekać tak 6 dni jak i 6 miesięcy! Zwykle (ale proszę nie sugerować się tym i tkwić w fałszywej nadzieji) reset serwera następuje co kilka dni.

2. Zmienić IP

1. Najlepszy i trwały dla tych z IP wewnętrznym = skombinować IP publiczne co nie zawsze jest możliwe. Jeśli masz okazję kupić takie IP to nie zastanawiaj się i dorzuć forsę.

2. Tymczasowy = zamaskować IP przez SOCKS Proxy. Ten motyw ma skutki uboczne czyli ograniczoną browsowalność i niekoniecznie dobry transfer.


Najprościej mówiąc maskowanie przez SOCKSProxy przedstawia się tak:

Twoje IP >>> IP serwera Proxy >>> IP serwera Soulseeka

Jako że sam Soulseek nie może w ten sposób się łączyć potrzebny jest konwerter. Jest nim program SocksCap.




Konfiguracja SOCKSCap:

W oknie konfiguracji wpisujemy IP lub nazwę darmowego publicznego serwera SOCKS5 z jego portem. Dostępne listy serwerów są zlinkowane w dalszej części posta.

Wybieramy opcję SOCKS Version 5:


Przechodzimy do zakładki Direct Connections w której po prawej stronie okienka SOCKS Version 5 Direct UDP Ports klikamy przycisk Add. W okienku, które się pojawi wpisujemy po kolei:
- porty klienta: W wersji Soulseeka 152 można wprowadzić jedynie 2234 i 5534, w wersji powyżej 153 wpisujemy dowolny port pobrany z zakładki Options >>> General Options.
- port serwera (2240):


UWAGA: Ten punkt poniżej może być niekonieczny a nawet szkodliwy dla połączenia. I jeżeli nie zadziała to usuwacie z konfigu numer 38.115.131.131.
Po prawej stronie okienka Direct Addresses klikamy przycisk Add. W okienku, które się pojawi wpisujemy adres serwera:


A więc ma się w okienkach pojawić taka oto lista (w związku z tym co powiedziałam wyżej numer 38.115.1313.131 niekoniecznie):


Następnie otwieramy panel kontrolny programu i klikamy ikonkę New:


Pojawi się okno w którym wpisujemy ścieżkę dostępu do slsk.exe:


Ikona Soula pojawi się w oknie programu. Wystarczy tylko kliknąć Run by program się uruchomił:


Listy serwerów SOCKSProxy:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Ważne by wybór serwera był udany, gdyż nie każdy z linkowanych wyżej zapewni wam połączenie bądź też satysfakcjonujący speed transferków. Sprawność serwerów możecie sprawdzić m.in za pomocą narzędzia:

Online Proxy Checker


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 17:53, 21 Mar 2006
Travis
Strong
Strong

 
Dołączył: 16 Mar 2006
Posty: 360
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań





UWAGA: Oficjalnie potwierdzone

By ustabilizować serwer ma on wprowadzoną limitację do 120000 userów połączonych równocześnie. Uprzywilejowani, czyli ci co zapłacili 5$, mają pierwszeństwo połączenia. Gdy limit 120000 zostanie przekroczony wasze Soulseeki dadzą wam disconnecta i pokażą wam komunikat: "This server is private". Użytkownicy Nicotine (Soulseeka dla Linuxa) otrzymają komunikat: Can not log in - INVALIDVERSION

I wtedy nici z połączenia dopóki liczba połączonych równocześnie userów nie spadnie poniżej 120000...........Brzmi to nie najlepiej!

Komunikat wyskakuje w osobnym okienku tak jak "Could not connect to server...":

UWAGA! Komunikat może wyskoczyć z dużym opóźnieniem. Najpierw może być Limbo a po długim czasie ten messydż.

Jeżeli jesteście już połączeni to proszę nie restartować Soulseeka! Jak już to nastąpi to nie łamać się! Czekać cierpliwie! Trudno określić czas braku dostępu. Możecie się znów połączyć po kilku minutach lub............po kilku godzinach! Czekać i nie marudzić! Wciskajcie ten pieprzony Connect wielokrotnie!

Ta limitacja to nie jest BAN!


UWAGA: Oficjalnie potwierdzone

Skąd ten brak stabilności serwera (UP & DOWN)?

Chłopcy zorientowali się w końcu że pady serwera przy rosnącej liczbie userów są spowodowane limitacjami linuxa i 32 bitów na których chodzi serwer. Jakoś wydawało im się że mają więcej możliwości niż w rzeczywistości......
W związku z tym podjęte zostaną dość drastyczne środki włącznie z shackowaniem kernela linuxa oraz kompletnym przerobieniem kodu serwera!
Implikuje to jedno: wszystko jest baaaaaardzo niestabilne i wiotkie. Serwer będzie downował baaaaaaaaaardzo często. Nie wiadomo ile ten stan potrwa ale prace nad powiększeniem ilości mogących się łączyć userów są w toku. Userzy Soula będą na bieżąco informowani o stanie owych manipulacji na serwerze.

A tu coś od Nira:
Cytat:

I completely understand anyone who's tired of the current instabilities and opts to switch to a different file-sharing instead. I probably would too by now. If that's the choice you make, all I ask is that you make it without anger or bitterness. You're always free to check up on us later, when things might be better.


Szybkie tłumaczonko by picasso i na oko: Nir zdaje sobie sprawę że niestabilność serwera was wkurza i ciągnie w stronę używania innych p2p......Pewnie zrobił by to samo. Jedyne o co prosi to o właśnie o ...........
NIE WKURZANIE SIĘ!
POWERED BY PICASSO


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
"Could not connect to server"!!!!! - Soulseek
Forum Forum Strona Główna -> Wymiana plików
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin